Categorie: brand identity

Folk

Craig & Karl verzorgden de nieuwe visuele identiteit voor de Finse videosite Folk; een platform dat onafhankelijke filmmakers wil helpen om hun films en video’s te funden. Klinkt creatief (m’n Fins is belabberd), dus daar hoort een creatieve identiteit bij. Enter: minimaal een gifje. Verder vooral kleurrijk, filmisch, flexibel en om heel erg vrolijk van te worden.

Read More

Jæren Sparebank

Daniel Brokstad gaf het Noorse Jæren Sparebank een nieuwe visuele identiteit. Opgezet vanuit een vast blokconcept met veel frisse kleuren en supertoffe illustraties laat Brokstad zien dat een bank best… nou ja, leuk kan zijn. Geen idee hoe de bank in Noorwegen ervoor staat, maar het voélt alsof ze helemaal van nu zijn. Good job, Daniel.

Read More

Chinatown

Staat China vooral bekend om de eigen ‘variaties’ op Westerse merken en winkelketens, Mehmet Gozetlik gaf de originele logo’s hun Chinese vertaling in de serie ‘Chinatown’. Niet alleen tof, maar hij wil ons ook laten inzien hoe wij Westerlingen in taal vervreemd zijn van de 1.35 miljard mensen die het wél kunnen lezen.

Read More

Adidas store branding

Here Design tekende voor de store identity van de Adidas Originals flagship stores. Nu heeft Adidas al een redelijk vette brand identity waar je mooie dingen mee kunt maken, maar Here Design vertaalde het perfect naar in store, packaging en meer moois.

Read More

NRW Forum

Op het eerste oog berelelijk natuurlijk, maar naar mate de stijl zich steeds verder ontvouwt wordt ‘ie eigenlijk steeds vetter. Kessels Kramer tekende voor deze nieuwe visuele identiteit voor het Duitse NRW Forum. ‘Change is the only constant’ waarbij alleen het grid en het monochrome kleurpalet zorgen voor de herkenbaarheid. Inclusief grapje als ‘Gott’ en ook lekkere doorgevoerd op de webstek.

Read More

HITALK

Ik ben een big fan van dynamische merkidentiteiten. Spelen met beeldmerken, vormen, kleuren en patronen, zo awesome. Daarom is deze merkidentiteit voor HITALK redelijk awesome. Andrea Alati en Simone Mariona hebben gespeeld met een grid en blokken waarop ze elke keer weer een unieke vorm weten te bouwen. Gecombineerd met retro kleurpalet en simpele patronen: awesome.

Read More

John Soho

John Soho is een design en furniture merk uit London. Ze onderscheiden zich door, zoals ze zelf zeggen, kwaliteit en onconventioneel design. Maar meubels blijven meubels, dus daar horen ook packaging en instructieboekjes bij. Niemand ontkomt aan de IKEA gedachte, maar dan natuurlijk alles wel in een design jasjes gegoten door Jonathan Gustin.

Read More

DC Comics

Brand guides van merken zijn er genoeg, maar style guides van cartoons zijn een stuk schaarser. Daarom is het zo tof dat iemand de style guide van DC Comics heeft opgegraven. Uit 1982, als een gids voor marketing en licensing, maar ook als referentie voor andere tekenaars. Awesomeness.

Read More

Lance Wyman

Wat er precies allemaal gebeurde tijdens de Olympische Spelen van 1968, geen idee, maar waar deze Spelen vooral in uitblonken: het iconische werk van Lance Wyman. Na een klein rondje bookmarks stuitte ik weer eens op het portfolio van deze man. Gespecialiseerd in identiteiten van steden, evenementen en instituten, maakt hij alleen maar geweldige dingen.

Read More

Tartares

Studio Gambetta ontwikkelde deze visuele identiteit voor restaurant Tartares & Co in Genève. Redelijk minimalistisch, maar de combinatie van het patroon met vaste elementen maakt ‘m zo ontzettend fijn voor het oog.

Read More

Park Restaurant

Superfijne visuele identiteit van restaurant Park in het Canadese Alberta. Zeg je Canada, dan zeg je natuur, bergen, parken en een heleboel natuur. Dus wat dat betreft zitten ze in Alberta geramd met deze identiteit. Spot on typefaces en de kleuren maken het af.

Read More

OV in Budapest

Geen idee hoe het openbaar vervoer in Budapest eruit ziet, maar de lokale GVB heeft in ieder geval geen klagen over hun huisstijl. Robuust, herkenbaar en redelijk tijdloos, dus mooi werk van Hidden Characters.

Read More

Pantone Café

Fap, fapper en fapst. Zo kun je het pop-up café van Pantone waarschijnlijk het best omschrijven. Bij het Grimaldi Forum in Monaco kun je tot 9 september alles in Pantone kleuren eten en drinken: van een 16-1720 slush puppy tot aan een 13-0221 eclair.

Read More
Loading

Pin It on Pinterest